Správne položená otázka častokrát môže uzatvorenie obchodu či podpis zmluvy výrazne urýchliť. Pýtať sa ale treba sofistikovane. Ak sa jedná o financie či finančné služby, o to viac je to dôležité. Celú vec môžete urýchliť, ak správne smerujete otázky, klient z toho bude mať lepší pocit. Všetko však s mierou a ostante nad vecou.
Ako zistiť finančné možnosti
Namiesto toho, aby ste sa klienta priamo opýtali, či disponuje dostatočnou hotovosťou, môžete sa ho radšej spýtať, v ktorej banke má alebo uvažuje žiadať o úver. Jeho odpoveď vás potom nasmeruje – teda či si klient môže dovoliť platiť v hotovosti alebo mu z ponuky rovno vylúčite tie nehnuteľnosti, ktoré je možné nadobudnúť len za hotovosť. Ušetríte tak množstvo času vám aj klientovi.
Odhaľte motiváciu klientov
Zistite motiváciu vašich zákazníkov a to, čo naozaj chcú a očakávajú. Odhaľte, čo klienta vedie k tomu, aby si kúpil daný produkt alebo službu. Keď spoznáte motiváciu vašich zákazníkov, viete na nej postaviť takzvanú obhajobu, respektíve argumentáciu, prečo sa rozhodnúť práve pre váš produkt.
Foto: unsplash.com